Mowood is een jong bedrijf in de bouwsector, opgestart door Nils en Simon. Zoals de meeste jonge bedrijven zochten ook zij in het begin naar hun visuele identiteit. Om Mowood duidelijker in de markt te zetten besloten ze eind 2017 hun visuele identiteit volledig te herbekijken.

Een visuele identiteit begint met een logo met bijhorende huisstijl en later een website die volledig past bij die huisstijl. Om dit project in goede banen te leiden heb ik het volledige project management op mij genomen.

Voor zo’n project moeten er verschillende stappen ondernomen worden van keuze van grafisch ontwerper tot het lanceren van de nieuwe website en huisstijl.

Om te starten heb ik Mowood bijgestaan in de gesprekken met de grafisch ontwerper (Rik Grafiek) en de website developers (Code d’Or). Tijdens deze gesprekken nam ik vooral de rol op mij van adviseur en gebruikte ik hiervoor mijn kennis over marketing en fotografie. Daarnaast hield ik nauwgezet bij wat de wensen waren van mowood, wat er in offertes stond en wat er in verschillende vergaderingen werd besproken en beslist. Zo konden Nils en Simon zich enkel bezig te houden met beslissingen nemen over de verschillende voorstellen.

Om die keuzes eenvoudiger te maken verzamelde ik alle input van de verschillende partijen en onderzocht al de verschillende mogelijkheden. Zo kon ik hen alle opties uitleggen zonder dat zij veel tijd moesten steken in het onderzoeken of vergelijken van de verschillende voorstellen.